måndag 12 november 2012

God dag!

Äntligen har jag slitit mig igenom monsterpasset som jag kallar det, 7 dagar förmiddag.

Nu är det måndag igen och ledighet som gäller, känner mig grymt taggad på en ny vecka med periodisk fasta och tunga gymövningar. Jag kommer återgå att köra endast 2 pass i veckan, fick lite skäll av min mentor mr Hertzberg :) och vem är jag att ifrågasätta någon som besitter mycket mer kunskap i ämnet och som faktiskt kan stå där med facit i handen. Så hatten av och tack som fan att du ställer upp!

Och till nått helt annat som jag funderade lite över, vi köpte ju ett hus förra sommaren där det finns en hel del att göra. Nu börjar det klia i fingrarna och man vill sätta igång att renovera, köpa nya möbler och byta ut en del trasiga eller gammla prylar. Men det är ju som nästan allt annat i livet en kostnadsfråga.

Så efter lite beräkningar och inspirationsbilder på nätet så fick jag en till grej att grubbla över. Hur fan har alla råd? Hus, bil totalrenoverat hus, utlandsresor, hembio etc etc.. Jag får inte riktigt ihop ekvationen, antingen tjänar folk alldeles för bra eller så har majoriteten av befolkningen för mycket lån och avbetalningar.

Hur lyckas man? Hur har ni tagit ställning till renovering,prylar och lån?

Jag anser att kan man inte betala det direkt eller spara till det man nu vill göra eller köpa borde man låta bli. Kanske är just därför en annan har en del pyssel hemma och inte dem värsta prylarna :p
Men sen har vi ju faktiskt inte överdrivet höga lån på huset heller.

Okej var nog allt för idag, som vanligt uppskattas det enormt med ett litet hej eller något liknande av eventuella besökare!

Fridens!

Justja, ett låttips kan man ju bjuda på. Middle class Rut - new low.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar