torsdag 1 november 2012

God dag!

Sådär ja, bilder och data skickade till Hampus Hertzberg som skall hjälpa mig med ett bra tränings och kostschema.

Det blir äta efter periodisk fasta, har läst lite om det igår kväll och en del idag. Men för min del är jag alldeles för grön för att våga ge mig på det själv. Det är där Mr Hertzberg kommer in i bilden, vare sig han vill eller inte kommer jag stalka han med frågor om allt jag inte riktigt hajjar. :)

På papperet ser det grymt ut och jag ser fram emot att börja köra igång. Så bollen är i rullning, nästa vecka, måndag sätter jag igång med det och även träningen som troligtvis kommer att bestå av 3 pass per vecka med riktig tungkörning av basövningar.


Har en tanke om att ta upp ett hett ämne som handlar om kost och träning per vecka i bloggen, kan vara kul att diskutera olika dieter och träningsupplägg. För många så blir ju en diet nästan en form av religion och många anser just att deras diet eller träningsform är den ända och den bästa. Kan bli roligt tror jag.

Knappa gärna in ett tips om ett ämne ni brinner för som vi kan diskutera och det blir även en utmaning för mig själv då jag får läsa på om respektive ämne.

Träning vart det igår med, gick igenom lite basövningar mest för att kolla om tekniken finns där och för att känna efter om allt känns bra. Det gjorde det och jag ville lasta på tungt och bara köra på men sen tog jag mitt förnuft till fånga. Skynda långsamt så man inte skadar sig det första man göra känns som en bra riktlinje att följa. Sprang en vända på löpbandet med, vart en intervall runda på 20 minuter. Kan ju nämna att för 1.5-2 år sedan när jag började springa lite smått så var 2 minuter mitt max på första passet! Inte att leka med!

Men precis som titeln här på bloggen så kommer det inte bara handla om min träning och om mig själv.
Min familj består idag av, Moi, min sambo som jag träffade redan under tiden på gymnasiet och våra 2 grabbar på 1.5 och snart 4 år. Det är helt otroligt vad tiden går fort, tycker inte att det var speciellt länge sedan vi åkte in till BB och jag hade precis tagit körkort. Hehe det var en resa jag aldrig kommer att glömma! Som jag nämde i mitt första inlägg så väntas det även tillökning, skall bli spännande och se vad det blir för något.

En fråga, hur hinner man med allt?
Dagis/skola, jobb, träna och eventuellt ett hus som alltid verkar behöva ompysslas. Skriv gärna ner tips och tankar om det, skulle vara roligt att se hur just eran vardag ser ut.

Om det är någon av mina tusentals läsare som har några frågor så är det bara att köra på!
( Ja, jag var en smula ironisk. Inte om frågorna dock det e bara att köra ;))

Sådär ja, det var nog allt för idag. Har nog i det här inlägget skrivit mer än min totala insats i gymnasiet! Men det är en annan historia!

Justja! Hoppade upp på vågen igår med, 83kg visade den.
Fridens!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar