tisdag 6 november 2012

Hej igen!

Sådär ja, då startade man träningsveckan och min periodiska fasta med att bli sjuk... Hela familjen lyckades bli sjuka i helgen. Men är på bättringsvägen och imorgon återgår vi till det normala igen. Snacka om en dålig start på träningen.

Men man får försöka tänka possetivt och vad gör ett par dagar igentligen, meningen är ju att jag ska hålla mig i form och tänka på kosten livet ut. Med det menar jag inte att det är stenhård träning 6 gånger i veckan och aldrig kunna unna mig något gott.

Snarare tvärtom, jag kommer äta efter periodisk fasta vilket innebär att under mina träningsdagar kommer jag äta lite mera ungefär 2200 kalorier i form av 200g protein, 230g kolhydrater och ca 50g fett. Alltså kan jag avgöra helt själv vad jag vill stoppa i mig bara jag ligger inom mina gränser.

Under fastan kommer jag ligga på ett lägre kaloriintag, ungefär 1550 som kommer bestå av 180 protein 80 kolhydrat och 50 fett. Även där kan jag välja vad jag vill äta förutsatt att jag ligger inom gränsen för dagens behov.

Jag kommer att änvända mig av metoden 8/16 alltså jag kommer att ha 8 timmar på mig varje dag för att få i mig mitt kalori mål och under 16 timmar kommer jag att fasta. Tiden jag har valt att följa för att passa in mig personligen, vilket kanske inte skulle passa er överhuvudtaget är att fasta mellan 18:00 till 10:00. Alltså kommer jag då att ha mitt ätarfönster mellan 10:00 till 18:00. Inte så krångligt va?

Mitt personliga mål med detta eller mitt första mål är att gå ner ett par kilon och skala av all den extra vikt jag bär på. Jag vill heller inte bli smalfet och tappa all muskelmassa under tiden så därför kommer jag att gymma 2 gånger i veckan till att börja med. Träningen kommer mestadels bestå av basövningar där jag kommer kör riktigt tungt.

Så idag börjar det, eller igår började fastan och nu är klockan äta dags!

Hoppas helgen var bättre för er än för mig!
Fridens!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar