tisdag 13 november 2012

God kväll!

Sitter och taggar inför morgondagens träning, ser fram emot att slita riktigt hårt och förhoppningsvis kunna lägga på ett par kilon mer än tidigare. Jag vägde mig idag och vågen visade strax under 82 kg. Inte några enorma framsteg rent viktmässsigt men den här gången ska jag göra rätt, det får helt enkelt ta den tid det tar och jag vill ha kvar så mycket muskelmassa som möjligt.

Visst, hade allt bara handlat om att gå ner fort i vikt och inte ta hänsyn till muskulatur så hade det gått otroligt mycket fortare men sen står man där smalfet och inte alls med samma motivation och risken att falla tillbaka i dåliga vanor är överhängande.

Som jag sagt tidigare är det här en livsomställning mer än bara en vanlig deff, jag är less på att pendla i vikt och vill hitta formen, eller min toppform och utgå ifrån det. Jag har mitt mål och jag tänker ta mig dit, eventuella hinder på vägen måste krossas både mentalt och fysiskt. Det kommer troligtvis inte vara en dans på rosor och det vill jag nog inte att det ska vara heller, jag vill stå på mållinjen och känna att jag har slitit och verkligen kämpat för att nå dit.

Jag vill kunna besegra mig själv och dem tankar som tidigare satt käppar i hjulet för min framgång och jag vill även bevisa dels för mig själv men även för andra att vill man nånting tillräckligt mycket så finns det inga hinder. Det spelar ingen roll vad det handlar om utan har man ett mål och tillräckligt med vilja för att ta sig dit så kan inget stoppa en.

Är ni som jag i startgroparna och vill dela med er av tips, frågor eller kanske har ni några synpunkter så skulle det vara väldigt roligt om ni skrev ett par rader.

Jag önskar er en fortsatt trevlig kväll och jag hoppas att jag kan inspirera flera att ta steget mot ett hälsosammare och mer välformat liv.

Ett låttips som kanske kan steppa upp motivationen lite. Gwen Stacy - The fear in your eyes.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar